Wie zijn de pioniers? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu Wie zijn de pioniers? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu

Wie zijn de pioniers?

Door: Theo & Jeanine

Blijf op de hoogte en volg

06 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Beste Pioniers,

De inschrijving voor de wandelvaart 2011 is gesloten en we zitten meer dan vol. In totaal zijn we met 27 pioniers! Sommigen nog onder voorbehoud. Uiteraard gunnen we iedereen een kans om naar Het Nieuwe Land te gaan en die steekpenningen hebben ook geholpen. Wie zijn deze dappere pioniers?

Theo & Jeanine
Marieke & Floris
Manon & Roland
Richard
Wouter & Marnis
Pim & Martin
Maaike & Ibe
Machteld
Mirjam & Jan Willem
Sara & Nick
Florian & Victoria
Tomas
Remco & Yulia
Lenny
Gijsje & Ruben
Melle

De campings zijn geregeld en de route staat vast. Daarover later meer...

Pak je boeltje alvast bij elkaar, want het belooft een tocht vol ontberingen te worden.

Bron Wiki: Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zodat hij daar zijn weg moet vinden zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Kenmerkend voor het werk van een pionier (het zogenaamde pionieren) zijn de ontberingen die men ondergaat en de grote inspanning die men zich moet getroosten omdat allerlei voorzieningen nog ontbreken. Het werk van een pionier gaat vaak gepaard met vele mislukkingen en tegenslagen, omdat de pionier nog niet kan beschikken over methodes die zich in de praktijk bewezen hebben.

Theo & Jeanine

  • 06 Maart 2011 - 13:25

    Gijsje:

    JEEEEEEEEEEJ!!!!!!! Ik ga mijn pioneersspullen bij elkaar rapen. En alvast onderzoek doen door alle survival programma's op Discovery nauwlettend te volgen... ;-)

    Liefs Gijsje

  • 06 Maart 2011 - 16:05

    Manon:

    Goed geregeld! Ik ga binnenkort dan toch maar naar de film 127 hours want je weet maar nooit of je jezelf nog uit een kloof moet redden of zoiets...

  • 08 Maart 2011 - 12:48

    Maaike:

    Ik neem wel een aansteker mee, dan hoeven we niet zo ingewikkeld te doen met een houtje heel hard ronddraaien met wat tondel om toch vuur te hebben. Of is dat niet pioniers-waardig?

  • 08 Maart 2011 - 18:19

    Richard:

    Way to go Theo & Jeanine!

    Grt... Richard

  • 08 Maart 2011 - 19:55

    Marnis:

    Heb er zin in! Zullen wij maar een paar bijlen meenemen voor houtjes en armen?

  • 09 Maart 2011 - 09:10

    Elbrich:

    Heel veel plezier! Ik zal aan jullie denken, terwijl ik aan het pionieren ben op ons woonschip...
    Groetjes,
    Elbrich

  • 28 Maart 2011 - 09:03

    Machteld:

    Zin in!

    Mag ik een setje zijn met Lenny?

    Ik heb nog wat pioniersskills geleerd van de rangers die mij uit de Outback van Australie gered hebben (water uit een sloot filteren door je t-shirt).

    En ik herinner met nog een discussie bij Fish River Canyon in Namibie wie we als eerste op zouden moeten eten als we zonder voedsel zouden komen te zitten. In mijn herinnering was de uitkomst van die discussie Theo, omdat die geen rijbewijs heeft. Maar Theo heeft ongetwijfeld een andere lezing van deze discussie ;-)

  • 28 Maart 2011 - 14:21

    Theo:

    NEEEE, dit klopt niet! Ik kijk altijd naar Bear Grylls op Discovery Channel. Zo kan ik vocht uit olifantenpoep knijpen. Hier heb je in Flevoland niet veel aan, maar ook voor daar heb ik genoeg survival skills. Wie we wel zouden eten weet ik niet meer, maar ik was het zeker niet...

  • 06 April 2011 - 19:11

    Marieke:

    Klinkt allemaal super!
    Inmiddels weet ik dat Floris waarschijnlijk niet mee gaat (wat erg jammer is gezien alle afleveringen van Ray Mears die hij uit z'n hoofd kent), aangezien de eerste buitenlandse vrienden al dat weekend komen voor de bruiloft. Ik ga in ieder geval wel de eerste 2 dagen mee, en daarna laat ik even afhangen van de noodzaak om gastvrouw uit te hangen... Het enige wat ik nog kan proberen is om iedereen mee te nemen:-)
    Heb wel heel veel zin in de wandeling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Maart 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 31948

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Wandelvaart editie 2017

05 Mei 2016 - 08 Mei 2016

Wandelvaart editie 2016

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

wandelvaart 2015 - 13e editie

29 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Wandelvaart 2014

09 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wandelvaart 2013

17 Mei 2012 - 20 Mei 2012

jubileum 10 jaar wandelvaart

02 Juni 2011 - 05 Juni 2011

Het Nieuwe Wandelen - Wie gaat er mee?

13 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wandelvaart 2010 - De 8ste editie

Landen bezocht: