De wandelroute - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu De wandelroute - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu

De wandelroute

Door: Theo & Jeanine

Blijf op de hoogte en volg

03 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Beste Pioniers,

Jullie zijn vast nieuwsgierig naar de route die wij gaan lopen en de campings waar we slapen. Zoals in een eerder bericht al aangegeven gaan we wandelen op de bodem van de Zuiderzee. We volgen het Pionierspad (LAW 1-2) in Flevoland. We lopen niet, zoals we eerder hadden vermeld, de Noordroute maar volgen de route vanuit het Zuiden. We lopen grofweg van Almere naar Lelystad.

De route ziet er als volgt uit:

Dag 1 Richard en Nick zijn jarig. We lopen 21 km van Almere Vogelweg naar camping Erkemederstrand in Zeewolde. Aangezien het een feestdag is stopt de bus maar 3 x op die dag bij de Vogelweg (het startpunt van onze route). Dat betekent dat we de reis naar Almere strak moeten plannen. De bus vertrek vanaf station Almere Centrum om 9.59 u. Dit betekent dat iedereen zich om 9.30 uur verzameld bij het station. Mensen vanuit Den Haag moeten uiterlijk 7.58 u, vanuit Utrecht 8.28 u en A'dam om 8.48 uur de trein pakken. Dat wordt dus weer flink dauwtrappen ;-)
Onderweg zorgen we voor een lunch en voor het avondeten bereiden we samen onder coördinatie van onze eigen chefkok weer een topmaaltje :-)

Adres camping:
www.erkemederstrand.nl
Camping Erkemederstrand
Erkemederweg 79
3896 LB Zeewolde, Tel. 036-5228421

Dag 2 kunnen we rustig uitslapen en genieten van een goed gebakken eitje in de ochtend. We lopen 15 km van Erkemederstrand via het prachtige Holsterbos naar camping De Parel (dat moet mooi zijn toch) ook in Zeewolde. Voor de mensen die langer willen lopen er zijn vanaf de camping nog meerdere mooie routes te lopen.

Adres camping:
www.cameravanboris.nl
Camping De Parel
Groenewoudseweg 71
3896 LS Zeewolde, Tel. 0365 227862,

Dag 3 is de pittige dag. We lopen 24 km, waarvan een groot deel over de beroemde Knardijk,van De Parel naar Lelystad naar camping ’t Oppertje. Camping 't Oppertje ligt bij een mooi zwem- en surfmeertje, waar we als beloning een flinke duik in kunnen nemen.

Adres camping
www.oppertje.nl
Camping ’t oppertje
Uilenweg 11
8245 AB Lelystad, Tel. 0320 253693,

Dag 4 doen we een excursie met een gids door de Oostvaardersplassen. Dit is een kennismaking met het Nederland van duizenden jaren geleden. Het is een uitgestrekt moerasgebied, met plassen en woeste graslanden. Daarna is er nog ruimte om te zwemmen en vertrekken we in de loop van de middag voor een kleine 6 km lopen naar het station van Lelystad.

Logistiek en vervoer

Vanuit de organisatie gaan er ook dit jaar weer twee auto's mee, namelijk de camper van Martin (en de mannen) en de polo van Jeanine. Als je vier dagen meeloopt komt het het beste uit als je met het Openbaar Vervoer komt. Ook kun je vanuit elke camping prima het openbaar vervoer pakken. Mocht je toch zelf met eigen vervoer komen, dan is het handig als je zelf regelt dat jouw auto van A naar B vervoerd wordt.
Aangezien de bus die ons naar de startplek brengt vertrekt vanaf station Almere Centrum, verzamelen we daar om 9.30 uur. Dat geeft ons nog ruim de tijd om de tassen in de auto te leggen, koffie te pakken en naar de bus te lopen.

Pionieren met Het nieuwe wandelen

We moeten nog een aantal dingen regelen en vooral ook bevestigen naar de verschillende campings. Dus laat ajb hieronder weten.
1. Heb je er zin in?
2. Heb je al een tentmaatje of zoek je er nog een?
3. Blijf je alle nachten? Zo nee, welke nachten ben je er zeker weten bij?
4. Wat is het merk van jouw mobiel, wie je provider en heb je abonnement met internet en GPS op je mobiel?
5. Wie heeft kookpit, partytent, landbouwplastic of andere van onze jaarlijkse basisuitzet?

  • 03 Mei 2011 - 08:23

    Gijsje:

    Om te beginnen antwoord op vraag 1: JA IK HEB ER ZIN IN!!!!

    Vraag 2: Ruben gaat dit jaar toch niet mee, omdat hij heel graag vorderingen wil maken in onze aanstaande badkamer en de vrije dagen daarvoor goed kan gebruiken. Daarom slaap ik dit jaar in de "meidentent" met Lenny en Machteld (Marieke kan eventueel ook nog een nachtje komen logeren in onze rose versierde girls-only tent).

    Vraag 3: Ik ben er van begin tot eind en kom dus gewoon met de vroege vogels trein vanuit Den Haag.

    Vraag 4: Ik heb een Blackberry. Op mijn werknummer (die ik ook aan kan zetten heb ik wel langzaam internet dat ik bijna nooit gebruikt van KPN). Ik heb geen flauw idee of ik GPS heb en gebruik waarschijnlijk gewoon mijn eigen nummer van T-Mobile zonder internet. Ik kan wel fotos maken... ;-) maar verder kun je me beschouwen als digibeet als het gaat om pingen, GPS, twitteren etc..

    Vraag 5: Ik he de kookpit en een stuk landbouwplastick. En ook nog ergens een krat met koffiekannen en overgebleven borden en bestek. Ik zorg er wel voor dat dit in de camper van Martin komt, voordat we vertrekken...
    Martin, heb je zin om te komen eten voor we gaan?? ;-)

    Groetjes Gijsje

  • 03 Mei 2011 - 09:58

    Marieke:

    Super! Ik heb er zeker zin in!!
    Ik kom alleen en zonder landrover en dus ook zonder daktent. Ik kruip dan graag in de meidentent:-). Ik weet nog niet hoeveel dagen ik er precies bij zal zijn. In ieder geval donderdag en vrijdag. (enige zekere nacht is donderdagnacht) Waarschijnlijk moet ik zaterdag in Haarlem zijn, maar dan kom ik zondag misschien wel terug voor de rondleiding. Lijkt me erg leuk!
    Ik zal even kijken wat wij nog in de garage hebben liggen aan spullen. Wij hebben een gasbrandertje als dat handig is. Maar dan zou ik met de auto moeten komen en da's misschien weer niet handig... Oftewel: ik kom daar nog op terug.
    Qua mobiel: ik heb nog zo'n ouderwets ding zonder internet en gps, dus ik zal het van mijn kaartleeskunsten moeten hebben...

  • 03 Mei 2011 - 10:01

    Martin:

    1. Heb je er zin in? Mwoh

    2. Heb je al een tentmaatje of zoek je er nog een? Campermaatje. Pim?

    3. Blijf je alle nachten? Zo nee, welke nachten ben je er zeker weten bij? Alle nachten

    4. Wat is het merk van jouw mobiel, wie je provider en heb je abonnement met internet en GPS op je mobiel? HTC, T-Mobile (BEN), JA, JA

    5. Wie heeft kookpit, partytent, landbouwplastic of andere van onze jaarlijkse basisuitzet? Ik niet.

  • 03 Mei 2011 - 17:51

    Richard:

    1. Ja 2. Ja 3. Ja 4. Nokia, Vodafone, internet, GPS 5. Nee

    Ik zal later nog mijn verlanglijstje posten.

    Doei!


  • 03 Mei 2011 - 19:33

    Roland:

    1) Jazeker
    2) Het wordt Manon
    3) Van begin tot het bittere einde
    4) Nokia uit 1981. Provider is Telfort. Overigens functioneer ik optimaal.
    5) Zie Manon

  • 04 Mei 2011 - 06:39

    Machteld :

    1. Ja!
    2. Ik slaap in de meidentent
    3. Ja
    4. iPhone 3G, T-molbile, internet, GPS (echter, dit alles niet heel betrouwbaar). Maar gelukkig heb ik een reserve exemplaar van mijn werk: HTC Desire, Vodaphone, internet, GPS. Los daarvan heb ik wel de reputatie om te verdwalen...

    Can't wait!

  • 05 Mei 2011 - 17:33

    Remco :

    1. Zeker!
    2. Mijn juist getrouwde vrouw :-)
    3. Ik ben er alle nachten bij, Yulia nog even afwachten.
    4. Samsung. YouFone. nee.nee
    5. Ik heb een benzinebrander, om kleine pannetjes emergency water voor koffie, thee en eieren etc the koken.

  • 07 Mei 2011 - 11:39

    Florian & Victoria:

    1. Kunnen niet wachten, is zo laat dit jaar!
    2. Elkaar
    3. Ja, alle 2
    4. I phone 3 (Tmobile), I phone 4 (KPN). Eventueel als handig is voor de groep, Victoria's werkmobiel als extra: I phone 4 (KPN).
    5. Helaas niets

  • 08 Mei 2011 - 11:40

    Mirjam En Jan Willem:

    1) Ja, we hebben er heel veel zin in!
    2) Ja
    3) Ja
    4) Iphone/HTC, T-mobile/Vodafone, ja/ja
    5) We hebben een barbeque/grill en twee campingstoeltjes. Als daar behoefte aan is, kunnen we die meenemen met de trein.

    Rosalie gaat bij haar oma in Heerhugowaard logeren. Wij parkeren dan donderdagochtend de auto bij Station Lelystad en pakken daar de trein richting Almere.


  • 12 Mei 2011 - 16:07

    Sara:

    Ik heb er zin in!!!!!! Ik wil alle nachten blijven slapen met nick in de tent, en heb een simpele nokia waarmee ik foto's kan maken en kan bellen (verder geen coole extra's). Van de jaarlijkse uitzet heb ik niet echt iets, wel hebben we eventueel een koelbox in de aanbieding!0.


  • 13 Mei 2011 - 07:38

    Familie Vos- Rothert:

    Wij zijn er voor spek en bonen bij dit jaar, maar wel met vier man sterk! We komen waarschijnlijk van zaterdag op zondag, maar dat laten we ook van de weersvoorspellingen afhangen. Het zwemmeertje klinkt echter erg aanlokkelijk! We hebben er heel veel zin in en een i phone met t mobile en Blackberry torch met KPN mee.

  • 13 Mei 2011 - 08:32

    Gijsje:

    Ik herinnerde me gister weer hoe het zit met de partytent. De partytent die bij de uitzet hoorde is twee jaar geleden weggewaaid. Vorig jaar hebben we de grote partytent van de vader van Ruben meegenomen. Er valt wel weer iets te regelen, maar omdat er vlak daarna ook een feest is bij de vader van Ruben moet de tent direct na het wandelen weer naar Boven-Leeuwen gebracht worden, dus als er andere opties zijn is dat beter!

    Groeten Gijsje

  • 15 Mei 2011 - 14:41

    Tomas:

    ja, heb er zin in!
    geen tentmaat, wel tent
    alle nachten
    nokia e72, vodafone, met alles erop en eraan, het is meer de vraag of ik voldoende digitaal ben
    helaas weinig basisuitzet voor veel mensen

  • 15 Mei 2011 - 19:57

    Lenny:

    1. Ja, heel veel!
    2. Ja, de meisjestent met Gijsje en Machteld
    3. Blijf alle nachten maar moet zondag op tijd weg. (Als het lukt wel pas na de excursie)
    4. HTC, telfort, met internet en GPS (weet alleen niet hoe dat werkt..)
    5. Helaas geen spullen.

  • 16 Mei 2011 - 19:59

    Maaike & Ibe:

    1. Jaaaaaaaaaaaaaa! Zin zin zin! Vanaf mijn heimat Almere, mooi hoor.
    2. met Ibe!
    3. We zijn er alle nachten.
    4. Ik heb een sony ericson, Vodafone, abonnement met internet en geloof ik GPS (maar nog nooit gebruikt dus weet niet hoe het werkt). Ibe heeft een oude koelkast Nokia met Vodafone geen internet en fratsen),
    5. Niets van de basisuitzet in mijn beheer. Ik kan wel een fles zelfgemaakte dropshot meenemen? :-)

  • 17 Mei 2011 - 19:29

    Volgdevos:

    Om alvast in de stemming te raken
    check de filmpjes van de vossenburcht in de oostvaardersplassen.

    Ga naar youtube en zoek op volgdevos

    Pas op als je een jong dom gansje bent!!!!

  • 20 Mei 2011 - 13:17

    Nick:

    1. Ja! vooral dag 1 wordt een topdag.
    2. Ik schurk tegen Sara aan.
    3. All the way, baby!
    4. Life's Good, dat in tegenstelling tot dit mobiele telefoontoestel. T-mobile en ik kan meestal gebruik maken de SMS-functie.
    5. niets van dat alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Maart 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 31981

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Wandelvaart editie 2017

05 Mei 2016 - 08 Mei 2016

Wandelvaart editie 2016

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

wandelvaart 2015 - 13e editie

29 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Wandelvaart 2014

09 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wandelvaart 2013

17 Mei 2012 - 20 Mei 2012

jubileum 10 jaar wandelvaart

02 Juni 2011 - 05 Juni 2011

Het Nieuwe Wandelen - Wie gaat er mee?

13 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wandelvaart 2010 - De 8ste editie

Landen bezocht: