Expeditie naar Het Nieuwe Land! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu Expeditie naar Het Nieuwe Land! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu

Expeditie naar Het Nieuwe Land!

Door: Koning Cornelis Flevo II

28 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Er is een nieuw land ontdekt! Een vruchtbaar land met veel ruimte. Drie expedities worden door Koning Cornelis Flevo II op pad gestuurd om het te verkennen. Jij bent onderdeel van één van de expeditieteams. Je volgt het Pionierspad. Reken op een tocht vol ontberingen en tegenslagen. Het enige waar de expeditieteams mee uitgerust zijn, is een kaart.

Elke avond moeten de drie expeditieteams verslag uitbrengen aan de Pionierscommissie van Koning Cornelis Flevo II. Hij blijft namelijk graag op de hoogte en wil weten hoe zijn nieuwe land eruitziet, welke stammen er wonen, en natuurlijk of er handel gedreven kan worden.

Het volgende wordt in de Pionierscommissie bepaald:
1. Welk team de mooiste impressie (foto) van Het Nieuwe Land heeft gemaakt
2. Welk team het beste lokale stammen heeft onderworpen voor de koning (bewijs op video)
3. Welk team het beste handel met lokale stammen heeft gedreven
4. Welk team het beste/leukste de koning op de hoogte houdt met een reisverslagjes
5. Welk team het meeste over het nieuwe land weet
6. Welk team zich die dag het beste heeft ontwikkeld

De commissie beloont elke avond de teams op bovenstaande onderdelen. Het team wat na 3 dagen expeditie het meest beloond is, dat team wordt de rechtmatige kolonisator van Het Nieuwe Land. Op zaterdagavond is de laatste bijeenkomst.

Wie is Wie?
Pionierscommissie
Martin (Koning Cornelis Flevo II)
Jeanine (Adviseur van foto, reisverslagen en quizvragen )
Theo (Adviseur van video, handel en ontwikkeling)

Pioniersteams
Er zijn drie teams met expeditieleden en elk team heeft één expeditieleider. De expeditieleider is woordvoerder bij de Pionierscommissie.

Team Schokland

Expeditieleden: Jan-Willem, Mirjam, Maaike,Ibe, Remco

Team Knarbos
Expeditieleider: Victoria
Expeditieleden: Richard, Marieke, Tomas, Florian, Lenny, Pim

Natuurlijk wil elk team erg graag winnen. De commissie heeft zelfs vernomen dat er saboteurs van een team in een ander team geïnfiltreerd zijn.

Meer hoef je voor nu niet te weten. Details volgen later. Bereid je voor op een zware strijd...

Gegroet, De Pionierscommissie

Martin (Koning Cornelis Flevo II)
Jeanine (Adviseur van foto, reisverslagen en quizvragen )
Theo (Adviseur van video, handel en ontwikkeling)

• 28 Mei 2011 - 15:21

Manon:

En team Schokland gaat natuurlijk winnen! We hebben een S, we hebben een C, we hebben een H...

• 28 Mei 2011 - 15:24

Team Schokland:

De eerste punten zijn binnen voor onderdeel 5:

Schokland is in de loop van het Holoceen ontstaan, onder invloed van zeespiegelstijging wat leidde tot veenvorming in een groot gebied in en rondom het huidige IJsselmeer. Het veen van Schokland bedekt een landschap uit het einde van de laatste ijstijd, met onder andere een rivierduin (zand dat door de overheersend westenwind uit omliggende rivierbeddingen is opgestoven). De oudste vermeldingen van eilanden in het tegenwoordige IJsselmeer (de veenrest Schokland en de keileem-opduiking Urk) stammen uit de Romeinse tijd.

Schokland is het enige nog resterende voormalige veeneiland in de voormalige Zuiderzee en daardoor van zeer grote geomorfologische en bodemkundige waarde.

• 28 Mei 2011 - 15:25

Maaike:

Team Kraggenburg, dit gaat helemaal goed komen. Ik heb zelfs FAMILIE in het nieuwe land En ben adviseur ONTWIKKELEN. Kat int bakkie toch? Dat nieuwe land?
    En oh ja: Gegroet, uwe hoogheid. Wij van Team Kraggenburg zullen uw land eer aan doen.

• 29 Mei 2011 - 14:15

Sara:

Goed bezig expeditieleider Manon! Ik zal kijken welke handelswaren ik kan meenemen in mijn tas! Ik heb vandaag al nieuwe wandelsokken gekocht, misschien dat de lokale bevolking geinteresseerd is in Haagse kleding.

• 30 Mei 2011 - 13:54

Gijsje:

GO GO Team Schokland!
    Ik zal ook wat extra handelswaar inpakken, zorgen dat mijn fotocamera is opgeladen en een notitieboek meenemen zodat we de koning van alle belangrijke ontdekkingen en ontmoeten op de hoogte kunnen houden.

Tot donderdag pioniers!