Pionierspad - de details - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu Pionierspad - de details - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu

Pionierspad - de details

Door: Theo & Jeanine

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Dames en heren,

De organisatie heeft weer bijzonder zijn best gedaan om ook dit jaar weer een mooi wandelvaartweekend voor ons allen te organiseren. De tijd gaat rap.....dus het is bijna zover om het mooie Flevoland te exploreren. We hopen hierbij natuurlijk op mooi weer, want met regen en wind kan Flevoland zich ook van zijn gure kanten laten zien. En aangezien het nog grotendeels onontgonnen gebied is komen we tijdens de wandeltochten geen gezellige rust- en etensplekjes tegen. Maar geen vrees.....we hebben de camper.

Onderstaand hebben we voor jullie weer even op een rijtje gezet waar je aan moet denken bij het inpakken. Ook zie je wie er meegaan. Maar we starten met wat wederzijds managen van verwachtingen :-).
De organisatie heeft geregeld dat:
1) de route is gekozen en gepland
2) de campings zijn gereserveerd voor de onderstaande personen
3) er lunch en avondeten is voor de eerste dag (overigens verzorgd door onze kok Roland)
4) er WC-papier, afwasmiddel, pannen, kookpitjes en andere benodigdheden voor kamperen met 20 man aanwezig zijn
5) er twee auto's (camper en vw polo) zijn om de bagage te vervoeren

Om het verder allemaal gladjes te laten verlopen, zodat ook de organisatie lekker kan ontspannen, vragen we ook van ieder van jullie een bijdrage. Namelijk:
1) meehelpen met koken, boodschappen doen en afwassen en afruimen
2) elke dag zijn chauffeurs nodig voor de camper en de vw polo (overigens: de wandeling van dag 1 en dag 3 kan je als chauffeur prima nog een deel van de route meelopen, dag 2 is dat lastiger)
3) de vw polo is niet zo groot. Kies bewust welke spullen je meeneemt, hou je in. Doe als pioniers: die hadden ook slechts een knapzakje.
4) als je op het laatste moment besluit om zelf ook met de auto te komen, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het vervoer van die auto.
5) vrijdag (tijdens, of na de wandeling) en zaterdag (tijdens de wandeling) zijn er mensen nodig die boodschappen doen.
6) als je slechts een deel van de wandeling meedoet, je zelf je vervoer regelt (alle campings zijn met de bus bereikbaar)Dus.....denk alvast na op welke dag jij chauffeur wilt zijn en wat jij wilt doen om je medepioniers een fijn wandelweekend te bezorgen.


Meenemen:
• € 80 in cash
• Goede wandelschoenen
• Zonnebrand
• Zwemkleding + handdoek
• Mobiel + oplader
• Poncho
• Blarenpleisters
• Kampeerspullen (voor jezelf, dus tent, slaapzak etc)
• Je eigen bord en bestek en beker
• Spelletjes (als ze in kleine doosjes zitten)

Wie gaan er allemaal mee:
• Manon
• Roland
• Mirjam
• Jan Willem
• Gijsje
• Sara
• Nick
• Maaike
• Ibe
• Victoria
• Florian
• Remco
• Tomas
• Martin
• Machteld
• Lenny
• Theo
• Anouk
• Richard
• Jeanine
• Marieke (do)
• Pim (za, zon)
• Wouter (za)
• Marnis (za)
• Oskar (za)
• Kirsten (Za)

  • 24 Mei 2011 - 15:36

    Gijsje:

    Goed geregeld! Mijn complimenten. Onder voorbehoud van blaren, spierpijn of andere ongemakken ben ik van plan om dit jaar voor de verandering alle dagen mee te wandelen en schrijf ik me dus in voor de kook en afwasploeg.

    Om mijn medepioniers een fijn wandelweekend te bezorgen beloof ik het hele weekend hardop te lachen om alle grappen die gemaakt worden en fanatiek mee te doen met spelletjes.

    Ik heb er zin in!

    Liefs Gijsje

  • 24 Mei 2011 - 17:54

    Maaike:

    Ik sluit mij aan bij de "heel hard lachen om alle grappen" corveegroep met Gijsje :-) Verder heb ik nog steeds geen rijbewijs (zucht), maar wel goede moed in boodschappen, koken, afwassen en opruimen!

  • 24 Mei 2011 - 18:39

    Manon:

    Wederom: goed bezig!!

    Als de eigenaar het toestaat (heb al tijden geen auto meer gereden maar het is vast net als met fietsen, dat verleer je ook niet ;) wil ik de 2e dag wel met de VW polo rijden en boodschappen doen. Afwassen doe ik dagelijks dus dat moet ook geen probleem zijn.

  • 24 Mei 2011 - 18:48

    Mirjam En Jan Willem:

    Mirjam: wil op de 2e dag wel met het busje rijden (moet wel weer even leren hoe een koppeling werkt) en meehelpen boodschappen doen. Verder gezellig om aan te sluiten bij de afwasploeg.
    JW: helpt graag mee met koken en afwasploeg.

  • 24 Mei 2011 - 19:05

    Marieke:

    Super! Goed gemanaged allemaal:-)
    Ik ben heel goed in afwassen en wil ook best helpen om groentes te snijden oid.
    Ik heb in de garage niets noemenswaardigs meer kunnen vinden en volgens mij is alles er al wat we nodig hebben, dus ik kom met OV. Terug wordt dat nog wel een geplan, dus handig dat er mensen zijn met smartphones...ik vertrek of op vrijdagavond of op zaterdagochtend :-(.
    Heb er zin in en vind het superjammer dat ik maar de helft kan meemaken!

  • 24 Mei 2011 - 20:09

    De Vosjes :

    Top gergeld!
    Wij kunnen zaterdag wel boodschappen doen. Bij mooi weer: BBQ? Dan kan Wouter lekker los gaan ;-).
    Ries, kunnen we dan nog wat gratis vleesvervangers voor de vega's onder ons inslaan of is dat al voorbij?
    Vanaf hoe laat kunnen wij op de camping die zaterdag en op wiens naam is de reservering?

  • 24 Mei 2011 - 20:11

    De Vosjes:

    Ps voor de duidelijkheid: we blijven ook een nachtje slapen. Hebben een echte familietent (vossenhol) gekocht!

  • 27 Mei 2011 - 10:53

    Marieke:

    Ik heb me bedacht!
    Ik laat in Haarlem de boel de boel en ga lekker toch 4 dagen mee!
    Als ik ergens zin in heb is het wel lekker 4 daagjes niet hoeven plannen in de natuur en met gezellige mensen. Iedereen zorgt maar even lekker voor zichzelf in haarlem, kunnen ze vast wel ;-)
    Aaaah, nu heb ik er helemaal zin in! :-)

  • 27 Mei 2011 - 15:49

    Jeanine:

    @vosjes: op de camping is extra ruimte voor familietent met twee kleine vosjes geregeld. Het is gereserveerd op naam pothuizen en volgens mij kan je al vanaf begin van de middag (staat niet duidelijk op reservering)
    @vosjes2: BBQ-en op zaterdag heerlijk!! Vega hamburgers van AH zijn het best voor de BBQ ;-)
    @manon: precies een veilige plek om weer eens te oefenen met rijden. Er kan niet veel misgaan in Flevoland. Daar zijn bijna geen auto's ;-)
    @marieke: leuk dat je blijft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Maart 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 31938

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Wandelvaart editie 2017

05 Mei 2016 - 08 Mei 2016

Wandelvaart editie 2016

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

wandelvaart 2015 - 13e editie

29 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Wandelvaart 2014

09 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wandelvaart 2013

17 Mei 2012 - 20 Mei 2012

jubileum 10 jaar wandelvaart

02 Juni 2011 - 05 Juni 2011

Het Nieuwe Wandelen - Wie gaat er mee?

13 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wandelvaart 2010 - De 8ste editie

Landen bezocht: