Het Grenspalenspel: The Rules! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu Het Grenspalenspel: The Rules! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van wandelvaart - WaarBenJij.nu

Het Grenspalenspel: The Rules!

Door: Manon & Gijsje

01 Mei 2010 | Nederland, Utrecht

Het is 1753.
De beruchte bende van de bokkenrijders plundert in de Kempen al jaren de bezittingen van onschuldige boeren en geestelijken.

De bokkenrijders hebben dit keer de drankvoorraad van de abij de Postel gestolen en smokkelen deze de grens over.

Het is aan de schouten van Kippereind en de schouten van Witterijt om de drankvoorraad terug te vinden.

De bokkenrijders communiceren met elkaar via geheime codes op grenspalen. De schouten kunnen aanwijzingen verdienen met deze codes door grenspalen te rubben.

Op iedere grenspaalrub kunnen zij drie ja/nee vragen schrijven en inleveren bij de bokkenrijders.
Ieder team met een foto van een klokjesgentiaan (niet plukken!!) op telefoon of fototoestel krijgt een extra aanwijzing. Let op: de klokjesgentiaan bloeit nog niet, dus is extra moeilijk te herkennen.

Iedere avond na het eten krijgen de 2 schoutenteams de antwoorden en hebben ze vervolgens 15 minuten de tijd om zo veel mogelijk van de drankvoorraad terug te vinden op de campings.

Het team dat op Postelavond de meeste flesjes heeft teruggevonden wint het fantastische boek: De Bokkenrijders van Dirk Dobbeleers! En natuurlijk eeuwige roem.

Wie zijn de bokkenrijders en wie behoort tot welke groep schouten? Hou deze site in de gaten...

• 08 Mei 2010 - 15:43

Sara:

Dit klinkt spannend! Ik hoop dat ik een schoutenteam kom, lekker criminaliteit bestrijden. Ha! Eeuwige roem, daar kijk ik ook wel naar uit. Moet alleen nog even uitzoeken wat rubben is, want dat komt nog niet voor in mijn vocabulair... Heeft iemand een idee?

• 08 Mei 2010 - 15:56

Sara:

Stemwijzer ingevuld: PvdD en PvdA staan bovenaan, gevolgd door Groenlinks en D66. Ik zal het grenspalenspel niet 'verrubben' (dwz versmurfen) met mijn zweefgedrag... :)

• 08 Mei 2010 - 16:15

Sara:

is het ergens tegen aanwrijven? soort swaffelen?

• 09 Mei 2010 - 07:47

Richard:

Sara, check dan zeker ook www.groenekieswijzer.nl, om te kijken hoe groen je stemt. Stemmig bij de kleur van deze site :-).

• 09 Mei 2010 - 18:37

Sara:

dank voor de tip Ries, weet jij wat rubben is?
    Groetjes Sara

• 11 Mei 2010 - 10:38

Moordenaar:

Ken je het principe van een geldstuk onder een papier leggen en er dan met potlood overheen krassen zodat je de afbeelding van het geldstuk op papier krijgt. Dat is volgens mij rubben...